A Toyota a legnépszerűbb autómárka a nagycsaládosok körében

2021 januárjától már nem a Dacia, hanem a Toyota a legnépszerűbb márka a nagycsaládosok körében – derült ki Varga Mihály pénzügyminiszter Facebook posztjából. Több mint 2000 család vett az első negyedévben valamilyen hétüléses autót állami támogatással, amelyhez legfeljebb 2,5 millió forintot lehet igénybe venni az államtól.

Ebből a 2000 autóból 367 db volt Toyota, 345 db Dacia, 176 db Volkswagen, 162 db Skoda, 158 db Ford, 149 db Citroën, 127 db Peugeot, 116 db Opel, 69 db Nissan és 57 db Fiat (ez összesen csak 1726 db jármű, de a pénzügyminiszter oldalán csak az első 10 márka van feltüntetve). Számomra furcsa, hogy itt a pandémia idején, amikor elvileg az embereknek nincs olyan sok pénze, mégis a Toyota legyőzi a Daciat, ami konkrétan fele annyiba kerül (oké, nem sokkal vezet a japán márka, de azért mégis csak többet vettek belőle). Tudom, az első helyezett járművei sokkal jobban felszereltek, jobb, minőségibb anyagokból készülnek, de hát a pénz az pénz. Mivel a Toyotáról, a Daciaról is volt már cikk a blogon, nézzünk meg három olyan márkát, amiről eddig keveset beszéltünk.

highlander1_sakura_hu.jpg

Kép forrása: sakura.hu

 

Nissan

A Nissannál 3 autó közül választhatunk, ha hétüléses modellt szeretnénk. Ezek az X-trail, az NV200 EVALIA, és az E-NV200 EVALIA. Bevallom, az utolsó kettőről még nem is hallottam, ezek valószínűleg friss modellek lehetnek, de nagyon aranyos, kisbusz formájúak. Én az X-trailt vettem jobban szemügyre, aminek kezdő listaára 5.990.000 Ft-tól indul (a készleten elérhető E-NV200 EVALIA 12.499.000 Ft-tól indul, a nem elektromos változatra nem találtam adatot). A nagycsaládos akcióban kétféle felszereltségű modell érhető el, az egyik akciósan 6.180.000 Ft, a másik pedig 7.880.000 Ft. Kiegészítőket tekintve az olcsóbb modellben találunk 2 db ISOFIX rögzítést a második üléssor szélén lévő üléseken, lehajtható, dönthető, csúsztatható hátsó ülést, Start-Stop rendszert és kb. ennyiben ki is merül a hasznos felszereltségek listája. 565 literes csomagtartójától sem esek hasra, így meg is értem, miért ez a legkevésbé népszerű modell a nagycsaládosok körében. Megéri a magasabb felszereltséget választani, ha van rá keretünk.

x-trail_nissancentrum_hu.jpg

Kép forrása: nissancentrum.hu

 

Volkswagen

A harmadik legnépszerűbb márka a nagycsaládosok körében, amit nem is csodálok, mi magyarok valamiért imádjuk a német autókat. Sokkal nagyobb választékkal is rendelkeznek, mint az előbb említett Nissan, ugyanis összesen 7 modell közül választhatunk, ha hétszemélyes autót keresünk. Ezek a következőek: Caddy, Caddy Maxi, Touran, Sharan, Tiguan Allspace, Multivan 6.1, és a Caravelle 6.1. Az áruk állami támogatással és Porsche Finance finanszírozással 5.458.700 Ft és 12.719.780 Ft között alakul. Nézzük meg a nem túl olcsó, de nem is a legdrágább modellt, ami talán a Tiguan Allspace a maga 7.919.850 Ft-jával. A Volkswagen konfigurátora behalt, így az azonnal elvihető autók közül választottam egyet, ami eleve jóval drágább, 11.809.640 Ft, de ha ebből levonjuk a 2,5 milliót, akkor majdnem ugyanott vagyunk. Ez az autó jóval felszereltebb, mint a Nissan X-trail volt, van benne elöl/hátul parkolóradar, kikapcsolható utasoldali légzsák, elektromosan állítható külső tükrök (a Nissanban manuálisan állíthatóak voltak megadva, de ezt le se írtam előnyként), esőérzékelős ablaktörlő elöl, ISOFIX hátul (nem írja, hány darab), 2 db pohártartó elöl, csomagrögzítő háló a csomagtérben, Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel, csomagtér-megvilágítás és gyalogosfelismerő rendszer. Igen, jóval drágább, mint a Nissan, de itt tényleg elég sok mindent megkap az ember, ha már ennyi pénzt szán egy autóra.

tigguan_allspace_volkswagen_hu.jpg

Kép forrása: volkswagen.hu

 

Fiat

Elképesztő, hogy a Fiat mennyire jól használja az apró, Fiat 500-ast, mint alapmodellt. Van belőle már elektromos változat, SUV, és egy hétüléses, családi verzió is elérhető Fiat 500 L Wagon Lounge néven. A bruttó eladási ára regisztrációs adóval 7.225.000 Ft-tól kezdődik, ebből még lejön a 2,5 millió forintos állami támogatás, szóval jó áron lehet hozzájutni az olasz „csodához”. Ezért kapunk magaságban és mélységben állítható kormányt, automata, kétzónás klímát, eső – és sötétedésérzékelőt, tempomatot, távirányítós központi zárat, elektromos hátsó ablakokat, és mobiltelefon tükrözést az érintőképernyőhöz. Ha a Nissan és a Fiat között választhatnék, biztos, hogy erre voksolnék, ha csak a felszereltség döntene. Az elektromos hibák, és a kevesebb szervizbe járás még átbillenthetné a mérleg nyelvét, de nem biztos. Ha viszont a három felsorolt modellből kéne választanom, akkor pedig egyértelműen a Volkswagen lenne a befutó.

fiat-500l-wagonlounge_fiat_hu.jpg

Kép forrása: fiat.hu

További hasznos infókért kövess Facebookon!