3 piros autó Valentin-napra

Én mindig azt várom, hogy egy autót nem fehér, fekete, vagy szürke színben reklámoznak majd, hiszen annyi menő színt lehetne keverni, nem csak ezeket a sztenderdeket használni. Az én első autóm is piros volt, még hozzá egy cuki kis Daewoo Kalos, ami számomra így volt tökéletes. Mivel közeledik a Valentin-nap, úgy gondoltam, kiválasztok nektek három, menő, piros anya verdát, amivel biztosan kitűntök majd a megszokott színek közül.

Többen megírták már, hogy a piros autókkal sokkal több baleset történik, és valószínűleg ez az egyik indok, amiért kevesen választják őket. Emellett a szürke, a fehér és a fekete autókat sokkal könnyebb eladni, viszont van egy autómárka, amit kifejezetten pirosban keresnek, ez pedig a Ferrari. Nos, azért megnézném, hogy egy babakocsit hogy erőltetnek be a Ferrari F40-be, vagy hogy visznek vele véghez egy havi bevásárlást. Ne térjünk el a tárgytól, jöjjön az általam választott 3 piros autó!

Toyota Corolla Hatchback

A Combi kivitelű Toyota Corolla elsőre nem tűnik extravagánsnak, inkább a stílusos és takarékos jelzővel illetik. Én egy 1,8 literes hybrid változatot választottam belőle, de elérhető nagyobb, 2,0 literes kivitelben is. Szomorúan konstatáltam, hogy mindhárom, általam választott autó nem kapható pirosban, csak extra felszereltségként választhatom ki a számomra most oly fontos színt. Ha eltekintünk ettől, a Toyota Corolla egy nagyon jól felszerelt kis kocsi. Első-hátsó parkolássegítő szenzorok, tolatókamera, indításgátló, holttér figyelő, hegymenet asszisztens, guminyomás-figyelmeztető segíti a közlekedésünket. A kényelmünkért a központizár, a gyermekbiztonság, a fűtött kormánykerék, az elülső-hátulsó palacktartó, és az elülső-hátulsó pohártartók felelnek. Az ISOFIX-et már meg sem említem, hiszen szinte alapfelszereltségnek minősül az új autóknál, aminek mi anyák nagyon örülünk. Hozzáadtam tehát a konfigurált autóhoz az érzéki vörös megjelenést, és így összesen 10.670.000 Ft-ot kéne otthagynom a kereskedésben. Nem olcsó, de tényleg nagyon jól felszerelt!

toyota_corolla.jpg

Kép forrása: gatorlandtoyota.com

 

Kia e-Soul

Emlékszem, amikor először láttam a Kia Soult, nagyon megmosolyogtam, hiszen olyan kis kocka az egész autó. Aztán akárhányszor újra láttam, mindig egyre jobban megbarátkoztam vele, azonban magamnak nem igazán tudtam volna elképzelni. A Kia kihozta az elektromos változatát, kicsit csiszoltak a kocka kinézeten, és bevallom, ez a verzió már nekem is sokkal szimpatikusabb. A City Star felszereltséget választottam 100 kW-s motorral, amely 277 km-t képes egy töltéssel elmenni. A belsejében négy irányban állítható és fűthető szervokormány, 6 légzsák, ISOFIX csatlakozó, automata légkondicionáló, 60:40 arányban dönthető hátsó ülések, és E-Call vészhelyzeti segélyhívó rendszer található, ami igazán kecsegtető. A könnyebb irányíthatóságért tartalmaz még sávtartó asszisztenst, tolatóradart, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer, valamint elektronikus kéziféket. Ahogy már írtam, itt is hozzá kellett adnom a piros színt pluszban, Inferno Red/Black Soul megjelenést választottam 250.000 Ft-ért, így összesen 11.249.000 Ft-ot fizetnék az autóért. Tegyük hozzá, hogy elektromos autóról van szó, így nem véletlen a magas ár.

kia-e-soul.jpg

Kép forrása: netherlandsnewslive.com

 

Mercedes-Benz GLA

Úgy voltam vele, hogy akkor már legyen egy kicsit drágább autó is a felsorolásban, így esett a választásom a Mercedes GLA-ra (ha igazán fokozni akartam volna az élvezeteket, akkor a GLE-t választom, de azért nem szaladt el velem ennyire a ló!). 180-as dízel motort választottam, hiszen mi, anyukák azért használjuk elég rendesen az autónkat, és nem csak városon belül. A Mercedes modelljeiben az lehet a meggyőző, hogy bár drágák, de nagyon jól felszereltek. Dönthető hátsó üléstámlák, dupla pohártartó, tolatókamera, sávtartó -, fék-, és sebességkorlátozás asszisztens, és a már jól ismert ISOFIX csatlakozók, csak hogy a legfontosabbakat említsem. Természetesen itt volt a legdrágább a fényezés, ugyanis 379.730 Ft-ot fizetnék a Patagónia vörös-metálfényezését, az egész autóért pedig 13.005.730 Ft-ot (micsoda szép összeg).

gla_feature_1.jpg

Kép forrása: carwow.co.uk

 

Ha engem kérdeztek, és van felesleges 10 millió forintotok, és a három felsorolt modell közül kéne választani, akkor biztosan a Toyotára voksolnék, vagy a e-Soulra, ha elektromos autót szeretnék. Oké, tényleg egy Mercedest vezetni státusszimbólum, de azért annyival nem tud többet, mint a másik kettő.

Ti melyiket választanátok?