Suzuki – tényleg a mi autónk?

Ötödik évben lett piacvezető a Suzuki Magyarországon, összesen 14.783 eladott új autóval, amely 11,55 százalékos részesedést jelent a magyar személyautó márkák között. Mi lehet a japán vállalat titka, amit még a világjárvány sem tudott megállítani?

Emlékszem kiskoromban mennyire imádtam a Suzuki Swifteket. Tipikus családi autó formájuk volt, és mindig más-más színben tűntek fel a kisvárosunkban. Egyik legjobb barátnőm szülei kék színűvel rendelkeztek, és az osztályfőnökük is hasonlót vezetett, ráadásul pár szám volt csak az eltérés a két kocsi között. Igaz, amióta megjelent a hazai gyártású Vitara a piacon, azóta kicsit csökkent a kereslet iránta, de 2020-ban 1401 ember gondolta úgy, hogy neki az új Suzuki Swift lesz az autója.

A japán vállalat 1991 óta van jelen hazánkban, a 2019-es évet 2,41 milliárd euró (!) árbevétellel zárta, ami szintén csak azt bizonyítja, hogy mennyire szeretik a magyarok vezetni és venni is a Suzukit. Honfitársaink számára biztosan fontos, hogy itthon is van gyártóegysége a japán márkának, a már említett Vitara és az SX4 S-CROSS is Magyarországon készül, amelyből összesen 12.460 db-ot értékesítettek. Előbbi a B-SUV szegmens legnépszerűbbje, míg az utóbbi az alsó-középkategória győztese.

asyrafunk-rktw-dpgnvxch5_8-unsplash.jpg

Kép forrása: Asyrafunk RKTW/unsplash.com

 

Szóval miért arat ekkora sikert a márka Magyarországon?

Az első és legfontosabb szempont a megfizethetőség. Nem felső-középkategóriás autókat vannak jelen a piacon, hanem inkább az alsóbb osztályokban brillíroznak. Igaz, egy jól felszerelt Swift akár 6 millió forintba is kerülhet, de ha kicsit lejjebb adunk az igényeinkből, és a felszereltség helyett inkább a motor az, ami fontos számunkra, akkor sokkal jobban megéri egy Vitarára beruházni. Igen, százezres különbség van a két autó között, de mindenki maga döntheti el, hogy a motor vagy a felszereltség mellett teszi le a voksát.

Másik fontos szempont, hogy a Suzukik a könnyen szervizelhető autók közé tartoznak. Valószínűleg nagyon kevés autószerelő hajt el bennünket az első pillanatban, ha egy Suzukival érkezünk, ráadásul alkatrészt is viszonylag könnyű hozzá szerezni, így nem fog ott állni hónapokon keresztül, foglalva a helyet. Tudom, tömegautó, meg mindenki ezzel jár, de ennek is meg van az előnye. Persze, ha pont egy faceliftes verziót fogunk ki, akkor lehet, hogy Európa-szerte keresnünk kell hozzá az alkatrészt, de ennek az előfordulása viszonylag kicsi.

A harmadik pedig, hogy mindenki megtalálja a magának való formát. A fiatalos Swift vagy Swift Sport első autónak is kiváló, a nagyobb Vitara és SX4 S-Cross a szülők kedvence lehet, míg a cuki, kissé esetlen kinézetű Ignis az idősebb korosztály számára jelent megfelelő választást.

Természetesen az anyukák is megtalálhatják a számukra tetszetős modellt. Vegyük például a Vitara 710 L-es csomagtartóját, vagy az Ignis 6 légzsákját, biztonságos és jól pakolható modellek közül választhatunk. Persze, tudom, nőként fontos az autó megjelenése is, a csajossága, de az új Swift még mindig nagyon dögös, 11 színből válogathatunk, a korallpirostól kezdve, az ónixfekete gyöngyházon át, egészen a kobaltkék metálig. Az alapfelszereltség része például a tempomat, ami az autópályán való közlekedést egyszerűsíti, a fékasszisztens, vagy a Start-Stop rendszer, ami megkönnyíti a városban való ingázást. Persze, ha magasabb felszereltséget választunk, akkor már az ülésfütés és a sávtartó is beletartozik a választható extrákba. Szerencsére az ISOFIX a legalacsonyabb felszereltségi szinten már elérhető, így nem kell bajlódni a gyereküléssel. Rossz hír viszont, hogy a Vitarába is csak 2 teljes értékű gyerekülés fér bele, így a nagycsaládosoknak nem ideális választás.

Szóval tényleg a Suzuki, a mi autónk? Szerintem igen. Simán jó választásnak tűnik anyukák számára, a kérdés már csak az, hogy melyik modell mellett tesszük le a voksunkat.