Dacia szerelmem, légy az enyém!

Mi, akik a 80-as, 90-es években voltunk gyerekek, nem gondoltuk volna valaha, hogy a Dacia menő autó lesz. Kis kocka formája, jellegzetes lámpái és a kopottas színe örökre beivódott az emlékezetünkbe, és valószínűleg ez is az egyik oka, hogy sokan félnek ma Daciat venni. Pedig az egyik legjobb vétel ma a piacon ár-értékarányt tekintve.

Talán akkor kezdtek el egy kicsit jobban nyitni az emberek a Dacia felé, amikor 2010-ben a Genfi autószalonon bemutatkozott a Dacia Duster. Egy formás SUV, ami nem drága, mégis hasonló adottságokkal bír, mint a versenytársai. Hogy lehet az, hogy még a 3-4 éves modelleket is szinte új autó árában adják a tulajdonosok?

A Dacia ugye a Renault román leányvállalata, így az autókban Renault motorok vannak. Jöhetnek most a franciaellenesek, hogy biztos könnyen tönkremegy, meg sokszor kell szerelőhöz vinni, de az igazság az, hogy mivel jóval kevesebb benne az elektronika, mint mondjuk az anyavállalat autóiban, így nem kell egy vagyont otthagyni, ha valami gond adódna. Persze, a Dacia modelljeinél is előfordulhatnak pár év után korróziós problémák, de egyik autó sem tökéletes.

A másik oka lehet az olcsóságnak az, hogy a munkaerő, ami összerakja az autókat, nem vagyonokért dolgozik, valamint a benne lévő felszerelések sem a luxus kategóriába tartoznak, de ez jól is van így. Aki nappa bőr belsőt szeretne, az úgyis megfizeti magának, viszont akinek tényleg csak azért van az autója, hogy a munkába járjon, esetleg évente megejtsen egy hosszabb utazást, azoknak a Dacia bármelyik modellje kiváló választásnak bizonyul.

murilo-silva-xbv4tut0vaa-unsplash.jpg

Kép forrása: Murilo Silva/unsplash.com

 

Árban talán a Citroën C3 van a Dacia Dusterhez legközelebb, a másik francia modell alapára jelenleg 4.205.000 Ft-tól indul, viszont Dacia Dustert már 3.649.000 Ft-ért vehetünk. Konfiguráltam egy Dacia Dustert, majdnem a legdrágább verziót, és még így sem kéne többet fizetnem 5.100.000 Ft-nál. Milyen felszereltséggel jár az említett autó? Van benne 2 db ISOFIX, kikapcsolható utasoldali légzsák, mélységben és magasságban állítható kormány, automata világításkapcsoló, elektromosan állítható és fűthető, külső visszapillantótükör, vészfékrásegítő rendszer, tempomat, és keréknyomás ellenőrző rendszer. A maximális csomagtér térfogat 1478 liter, ami a lehajtott ülésekkel értendő, de azért 4 személlyel is simán kivitelezhető a nyaralás, vagy egy hétvégi bevásárlás. Persze, vannak jobban felszerelt autók is a piacon, de azok minimum 6 millió forintnál kezdődnek, így kezdésnek a Dacia egyáltalán nem egy rossz választás.

A márka több modellje is vonzó áron elérhető, ugyanis a Sandero 3.399.000 Ft-tól, a Sandero Stepway 4.349.000 Ft-tól, a Logan 2.899.000 Ft-tól (készletről), és még a hétüléses Lodgy is 5.549.000 Ft-tól elérhető. Érdemes körülnézni a kínálatban, hiszen olcsó, könnyen és gyorsan szervizelhető, jól pakolható, és még a kinézete is rendben van. Hát kell ennél több?