Ha elektromos autó, akkor Tesla?

Nehéz elhinni, de Elon Musk cége 17 év után pont tavaly, a pandémia kezdetén lett csak nyereséges. Lehet szeretni, vagy imádni, egy biztos, az amerikai techguru valamit nagyon jól csinál, hiszen világszerte imádják, és használják az autóját.

2021 első negyedéve nem biztos, hogy minden autógyártó számára zárult boldogan, de a Tesla ezek közé tartozik. Világszerte összesen 184 800 autót értékesítettek, ami azért is nagy szám, mert konkrétan majdnem 7000 darabbal több, mint a kitűzött cél. Ezt úgy írom, hogy a Tesla nem számít népautónak, és hogy tudjátok mihez viszonyítani, tavaly az első 10 legsikeresebb autómárkából Magyarországon összesen 93 727 darab kelt el, ami jóval alulmarad az előbb említett elektromos autó negyedéves (!) eladásaitól. Persze, ha megnéznénk világra kivetítve a dolgot, biztos a Suzuki, a Toyota, vagy éppen a Ford győzedelmeskedne, de az a lényeg, hogy valamit nagyon jól csinálnak a Tesla értékesítői.

Amióta elektromos autókról beszél a világ, a Tesla mindig valahogy képbe kerül. Legutóbb például azért, mert fel kellett függesztenie az egyik legsikeresebb modellje, a Tesla Model 3 gyártását. Persze, ez egyelőre csak ideiglenes döntés, de ha hozzávesszük, hogy az Európába tervezett berlini gyárának építése sem halad a megfelelő ütemben, akkor tényleg azt gondolhatjuk, hogy nem éppen sikeres Elon Musk cége. Szerencsére ez az embereket nem érdekli, veszik a Teslát, mint a cukrot, de vajon egy Tesla mennyire lenne kompatibilis az anya élettel? Jó anya verda válna belőle?

matt-henry-1nvbppfjl-s-unsplash.jpg

Kép forrása: Matt Henry/Unsplash.com

Árat tekintve egy használt Tesla Model S kerül annyiba, mint az új elektromos autók a magyar piacon, sőt, van, hogy jóval, de jóval drágábbak ezek a modellek. Én kiválasztottam egy szimpatikus, 102 ezer kilométeres változatot, ami elég jól felszerelt, és én úgy gondolom, hogy igazán menő anyukává válhat az, aki ezzel jár. Persze, ha elromlik, akkor a családnak jó mélyen a zsebébe kell nyúlnia, de hát nem mindenki akar Peugeot-t meg Kiát vezetni.

Ahogy írtam, felszereltség tekintetében elég jól áll ez a modell, lehet az én naivságom miatt, de például nem gondoltam volna, hogy van benne ISOFIX. Oké, hogy szabvány, meg szinte mindegyik új autóban találhatunk már, de nem láttam még Teslába gyerekülést beszenvedő anyukákat. Van még benne digitális, kétzónás klíma, fűthető ülések, állítható kormány, tolatóradar, tolatókamera, sávtartó, kulcsnélküli indítás, távolságtartó tempomat, automata csomagtérajtó, napfénytető, GPS, és érintőképernyő. Anyaszemmel teljesen jónak tűnik, 370 km-es hatótávot, és 745 literes csomagtartót is írnak hozzá, amibe egy nagybevásárlás simán belefér. Az már más kérdés, hogy mennyire használódnak gyorsan az alkatrészek, mennyire örülnék neki, ha a gyerekem belekenné a csokis fagyit a hátsó ülésbe, és mennyire lennék boldog, ha megkarcolná egy ügyes sofőr az Auchan parkolójában. Persze, ez ugyanúgy igaz, ha egy Toyota RAV4-gyel rendelkeznék, de azért egy Teslát mégis csak jobban félt az ember.

Én inkább iskoláskorú gyerekekhez ajánlanám, akik már tudják, hogy milyen vigyázni valamire, és ha anya azt mondja, hogy nem eszünk az autóban, akkor azt be is tartják.

Te vennél magadnak egy Teslát kisgyerek mellé? Én ezt a változatot néztem ki magamnak.

További tartalomért kövess a Facebookon!