A Suzuki Vitara lett az Év Magyar autója

Ebben az ingerszegény időben, amikor nem lehet autószalonokra meg sajtótájékoztatókra járni, üdítő, hogy szerveznek szavazásokat. Idén is megrendezésre került az Év Magyar Autója, ahol összesen 13 kategóriában választották ki a nyerteseket. Nem meglepő, hogy a Magyarországon gyártott Suzuki Vitara két kategóriában is győzedelmeskedett.

Szerintem ez egy tök jó kezdeményezés, legalább mi, magyarok is megismerhetjük, hogyan vélekednek a hazai újságírók különböző modellekről. Oké, hogy van nagy, Év autója választás, de ott csak nagyon kis mértékben számít a magyar újságírók véleménye. Mivel ez nem olyan speciális választás, mint az Év Női Autója díj, ezért csak azokat a kategóriákat fejtem ki, ami minket, anyákat érint. Lássuk is!

Az Év Magyar Autója és a Közönségdíjas nyertes: Suzuki Vitara

Igazából ezzel a döntéssel még csak vitatkozni sem tudunk. Amióta megújult a Suzuki Vitara, azóta imádják a magyarok. Toronymagasan vezeti az eladási listákat, most már hibrid változatban is elérhető (ráadásul kedvezménnyel), valamint tényleg annyira magyar, hogy Esztergomba gyártják. Szerintem teljesen megérdemli a győzelmet, ráadásul olyan autókat nyomott le, mint az Audi Q3 Sportback, vagy a Mercedes-Benz CLA 250e. Pont a napokban írtam a Dacia-ról, aminek ugye a legfelszereltebb verziója kerül 5.099.000 Ft-ba, na a Vitara széria modelljét 5.600.000 Ft-tól lehet megszerezni, ugyanis most jár hozzá 1 millió forint kedvezmény. Már ebben is található ISOFIX, gyerekzár a hátsó ajtókon, start/stop rendszer, táblafelismerő rendszer, fékasszisztens, a csomagtérben csomagrögzítő horog, automata klíma, tempomat, és hegymeneti elindulássegítő. Kiváló anya verda, tényleg csak ajánlani tudom.

dunaauto_hu.jpg

Kép forrása: dunaauto.hu

 

Az Év Magyar Családi Autója: Honda CR-V

Eddig még nem vettem górcső alá ezt a hétüléses, családi modellt, és milyen rosszul tettem! Kényelmes, nagy, lehet bele jó sok mindent pakolni, és még jól is néz ki. A széria modell 10.199.000 Ft-tól elérhető, a nagyobb, hétüléses verzió bőven 12 millió forint felett kezdődik, így aki nagycsaláddal rendelkezik, annak kicsit jobban a zsebébe kell nyúlnia. Az alapmodellben van hátramenetben automatikusan lebillenő tükör (eddig ilyet még nem is láttam!), ami segíti a parkolást, sávtartó asszisztens, Garmin navigációs rendszer, kétzónás, automata klíma, Econ gomb, ami arra való, hogy a motor teljesítményét nyomon követhessük, ezáltal csökkenthető az üzemanyagfogyasztás, ISOFIX, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kikapcsolható utasoldali légzsák és még számtalan extra. Tudom, drága, de legalább jól felszerelt, úgyhogy érdemes ránézni, mert állami támogatással olcsóbb!

honda_hu.jpg

Kép forrása: honda.hu

 

Az Év Magyar Szabadidő-autója: Volkswagen Tiguan

A Tiguan ugye a T-Roc nagytestvére, ez is elérhető hétüléses verzióban, és ennek az ára is 10 millió forint körül alakul. Volkswagen, tehát eleve imádják a magyarok a jó kis német technikát, viszont meglepő, hogy lenyomta az Opel Mokkát meg a Suzuki Vitarát, bár kétség sem fér hozzá, hogy tényleg sokkal jobban felszerelt és sokkal minőségibb anyagokból készül, mint a fent említett két modell (azok is jó autók, de azért, na). A Volkswagen oldalán jelenleg vannak készletről elvihető autók, a legolcsóbb modell egy 4 ajtós (tehát nem hétüléses), DSG váltós (igen, jól látjátok), benzines modell 10.544.540 Ft-ért, ami szerintem bitang jó ár. Tolatókamera, Park assist, kikapcsolható légzsák, 3 zónás automata klíma, állítható kormányoszlop (magasságban és mélységben), lehajtható asztalkák az első ülések hátulján (Ó, te jó ég!), ISOFIX, 2 db pohártartó elöl, világított kesztyűtartó, start/stop rendszer, csomagtér-megvilágítás (lehet még fokozni?), négy rögzítőszem a csomagtérben, elektronikus kézifék. Ennyiért ez szerintem még jobb választás, mint a CR-V, sőt, megmerem kockáztatni, hogy még a Vitaránál is jobb választás az árkülönbség ellenére is.

volkswagen_hu.png

Kép forrása: volkswagen.hu

 

További kategóriagyőztesek:

Év Magyar Kisautója: Renault Clio E-Tech Hybrid

Év Magyar Üzleti Autója: Volkswagen Arteon Shooting Brake

Év Magyar Kishaszon gépjárműve: Ford Ranger és Opel Vivaro

Év Magyar Sportautója: BMW Z4 M40i

Év Magyar Hibrid Autója: Mercedes-Benz CLA 250e és Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (róluk lesz majd külön cikk)

Év Magyar Elektromos Autója: Hyundai Kona Electric és Volkswagen ID.3

Emellett még kisorsolásra kerültek az Év Magyar Beszállítói, akik a következők: Bridgestone Tatabánya Kft., Continental Automotive Hungary Kft. (Veszprém), Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. (Kecskemét), Salgglas Zrt. (Salgótarján), Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft.(Miskolc), valamint az Év Magyar PR/Marketing szakembere, aki a Suzukinál dolgozó Hársfalvi János lett.