@autosvilag.com: Most látom, hogy a Kia honlapján is 2.5 M-os támogatás van, nem véletlenül írtam én azt először ;) Valószínűleg nem véletlen az árazás
@Kotit: az új rendszerben 12 millióig jár a 2.5 milliós támogatás 5 személyes autóknál - az is megérne egy misét, hogy a haszongépjárműveket miért nem támogatjuk, hiszen sokkal többet futnak, mint a személyautók. 7 vagy több személyes autónál pedig 14 millióig jár a 2.5 milliós támogatás. A probléma igazából szerintem az, hogy most is csak 3 milliárdos a keret. Ahhoz, hogy a gépjárműparkban látható változást hozzon a támogatás, annak folyamatosnak kellene lennie felső korlát nélkül.
A Kia Niro-hoz csak annyit, hogy ez az ár a kisebb akkumulátorral szerelt verzióra vonatkozik ( egészen pontosan: MY2021 11.4 millió, MY2022 11.8 millió forint) mely 300 kilométeres hatótávval rendelkezik. A 455 kilométerre képes verzió ára 13.2 millió forintnál kezdődik (tavalyi modellév, az új 150.000-rel drágább) ami azt is jelenti, hogy erre a kivitelre az 1.5 milliós támogatás vehető majd igénybe.
A mellette szóló érvek közül mindjárt kettőt is cáfolnék: 1. Ingyenes parkolás - hát ehhez gyorsan tegyük hozzá, hogy EGYELŐRE. Mert ha elszaporodnak az elektromos autók, akkor biztosra veheted, hogy nem lesz többé ingyenes a parkolás, ahogy az ingyen töltés sem tartott örökké, mint azt ma már tudjuk. 2. Egyszerű tankolás - WTF??? Pont az az elektromos autók leggyakrabban említett hátránya, hogy a "kúthálózat" jóval ritkább, a töltés pedig órákig tart, szemben a belső égésű motorok 1-2 perces tankolásával. Persze ha van egy garázsod/kerted, ahol kialakítasz egy töltőhelyet az autódnak (mennyiért is?), akkor lehet, hogy egyszerű a tankolás (de még akkor sem gyors), de mondjuk aki közterületen tárolja az autóját, és nem egy irodaházban dolgozik, ahol van lehetőség töltésre, az sajna nem sokra megy ezzel.
Ez a „Fiat 500 dolog”, nekem már régóta piszkálja a csőrömet. Konkrétan nem ismerem ugyan, csak látásból, de a témához elég is ennyi. Kedves, aranyos, pici, (mármint az alap) és jó drága (de ez utóbbi meg pénztárcafüggő). De miért kell minden méretet ugyanúgy nevezni? A nagyobbak teljesen más autók, még ha a stílusjegyeket magukon is viselik. (pl. az Opel család dizájnvonalai is hasonlóak, mégis van külön neve minden méretnek.) De biztos tudja a gyár, hogy mit akar a nép, végül is tőlük kapják a pénzt. Ha bejött nekik, akkor hajrá!
Csak azt nem értem, hogy mért? Én Toyota-rajongó vagyok, de a Proace vagy mi a fene valójában Citroen vagy Renault vagy mit tudom én milyen francia szar. Egy haveromnak van, és röhögnek a toyotás szerelők, hogy ezeket ötször gyakrabban látják viszont, mint az igazi Toyotákat. Csak nem értem meg, hogy miért éri meg a cégnek égetni magát ezzel. A Versot meg megszüntették. Azt mondta a kereskedő, hogy annyit adtak el belőle, amennyit nem szégyelltek, de a cég megszüntette a márkát. Mert egy kis európai ország piacán hiába népszerű valami, ha világszinten meg nem az. Ugye ki akar gyereket meg családot, mondjuk Olaszországban, Németországban? Azt meg nem hiszem, hogy a Toyotából a Highlander miatt adtak el sokat. Jól gondolja meg mindenki, hogy vesz-e Proace-t!
A Dacia nem menő, hanem megfizethető alternatíva kispénzűeknek, akik mindenképp új autót karnak. Én is gondolkodtam rajta, de némi fórumozás után kiderült, hogy nagyon gyenge az összeszerelés és az anyagminőség, rengeteg kisebb-nagyobb gond van vele, hogy mást ne mondjak, sokan jelezték, hogy a pár hónapos kocsinak beázik a csomagtartója az ajtó felső részénél. A Tipo egyébként hasonló, török barátaink készítik, olyan is, az mondjuk legalább tényleg jól néz ki. Végül Kiát vettünk, ami autószerű autó, és rendben van minőségileg is. Persze nem Dacia árban van, de még mindig élhető összegbe fáj.
1988. április 1-jén vettem át Csepelen az eddigi egyetlen újként vásárolt autómat egy Dacia 1310 TX-et. Mire hazaértem vele már alig volt benne hűtőfolyadék mert az összes vízcső bilincs laza volt. Aztán szinte minden hónapban meglepett valamivel. Műszerfalat cseréltek benne ment a km óra nyikorgott, aztán az ac-t, aztán gömbfejeket (2-3 ezer km-ként) A Viktoria nevű román gyártmányú gumik gyorsabban koptak le róla mint a forma 1-ben a legnagyobb versenyeken. Cserélték a kormányművet, természetesen a féltengelyeket. Mindez 1 év alatt.
A 2. év vége felé a motorblokk közepe hosszanti irányban végig repedt. Araldit nevű 2 komponenses ragasztóval azt megoldották. A 3. évre a teljes kipufogó rendszert cserélni kellett és hát az önindítót és a generátort is javították.
Alig múlt 3 éves, amikor a festék felhólyagzott és elkezdett hámlani, alatta pedig tiszta rozsda volt. Ekkor elkereszteltük és ő lett a "Rozsdás". Egészen 1993-ig használtam. Akkor gondoltam eladom. Kicsit félve mentem ki a Nagykőrösi úti piacra. De bemennem már nem kellett vele, már az utcán szó szerint kivették alólam. Ha jól tudom visszakerült a szülőföldjére.
Amúgy a felsoroltak ellenére jó autó volt, soha nem az országúton romlott el. Kényelmes volt és a rugózása mint egy hintóé.
Kár, hogy a minősége - ha ezt annak lehet nevezni - ilyen volt.
Ezek a mai Daciák már egészen mások, én csak jót hallottam róluk.
Ha valakinek tényleg az a fontos, hogy kényelmesen tudja szállítani a gyerekeket, akkor nem ezeket a divatszarokat veszi! Persze villantani ezekkel lehet:)
A gyerekszállításban (legalábbis amíg van köztük 7-8 évesnél kisebb) van egy tulajdonság, ami minden visz, mint a piros ász. Ez a tolóajtó. Akinek volt már ilyen autója, az tudja miért:)
Én a családnak egy Opel Combót vettem tavaly (mivel nekünk a plusz két ülés csak a támogatás miatt kellett, ezért rövid verziót), hosszú verzióval simán van benne hely a csomagoknak is, és lényegesen olcsóbb is ezeknél a divatszaroknál!
@SzMiki: Telitalálat. Rajtam is sokan mosolyognak a Dacia-flottám miatt, de szerintem se én vagyok az autóért, hanem az autó értem, engem még nem láttak út szélén lerobbanni.
Most Anyánál a kormány
AnyaVerda
Utolsó kommentek:
AnyaVerda 2021.06.02. 20:12:59
Bejegyzés: Sokmilliós anyaverdák
antisocialnetwork 2021.06.02. 20:12:14
Bejegyzés: Sokmilliós anyaverdák
AnyaVerda 2021.05.19. 21:07:14
Bejegyzés: Ezek a legnépszerűbb elektromos autók Magyarországon
autosvilag.com 2021.05.19. 21:06:04
Bejegyzés: Ezek a legnépszerűbb elektromos autók Magyarországon
AnyaVerda 2021.05.19. 19:52:59
Bejegyzés: Ezek a legnépszerűbb elektromos autók Magyarországon
Kotit 2021.05.19. 19:52:28
Bejegyzés: Ezek a legnépszerűbb elektromos autók Magyarországon
autosvilag.com 2021.05.19. 19:52:26
Bejegyzés: Ezek a legnépszerűbb elektromos autók Magyarországon
gigabursch 2021.05.13. 14:52:28
Már két évtizede nincs meg az az embermennyiség, aki régen jött a B+C-re.
Bejegyzés: Ha jogosítványt akar a gyerek, hadd szerezze meg!
isti77 2021.04.21. 13:59:31
Bejegyzés: Elektromos autó pro és kontra
Jumbóka · http://lepcsohazonkivul.blog.hu/ 2021.04.12. 11:32:10
Bejegyzés: A Toyota a legnépszerűbb autómárka a nagycsaládosok körében
fofilozofus · http://megmondomhogymihulyeseg.blog.hu/ 2021.04.12. 11:32:08
Bejegyzés: A Toyota a legnépszerűbb autómárka a nagycsaládosok körében
gigabursch 2021.04.08. 22:41:55
S egy roppant egyszerű okból.
Gyerekekkel órá(ka)t várni, mert tőtikézni kell - életszerűtlen.
Bejegyzés: Ha elektromos autó, akkor Tesla?
kommentes nikk 2021.03.26. 14:14:47
Bejegyzés: Dacia szerelmem, légy az enyém!
metal · http://electric.blog.hu 2021.03.25. 12:26:41
Életemben az első autóm, ami az útszélén hagy!
Bejegyzés: 7 üléses autók igazán nagycsaládosoknak
ötköb 2021.03.25. 12:26:28
A 2. év vége felé a motorblokk közepe hosszanti irányban végig repedt. Araldit nevű 2 komponenses ragasztóval azt megoldották. A 3. évre a teljes kipufogó rendszert cserélni kellett és hát az önindítót és a generátort is javították.
Alig múlt 3 éves, amikor a festék felhólyagzott és elkezdett hámlani, alatta pedig tiszta rozsda volt. Ekkor elkereszteltük és ő lett a "Rozsdás". Egészen 1993-ig használtam. Akkor gondoltam eladom. Kicsit félve mentem ki a Nagykőrösi úti piacra. De bemennem már nem kellett vele, már az utcán szó szerint kivették alólam. Ha jól tudom visszakerült a szülőföldjére.
Amúgy a felsoroltak ellenére jó autó volt, soha nem az országúton romlott el. Kényelmes volt és a rugózása mint egy hintóé.
Kár, hogy a minősége - ha ezt annak lehet nevezni - ilyen volt.
Ezek a mai Daciák már egészen mások, én csak jót hallottam róluk.
Bejegyzés: Dacia szerelmem, légy az enyém!
Pierr Kardán 2021.03.25. 12:26:24
Hol menő autó a Dacia? Zuluföldön?
Bejegyzés: Dacia szerelmem, légy az enyém!
brlv24 2021.03.25. 12:26:19
Bejegyzés: Dacia szerelmem, légy az enyém!
DFK 2021.03.25. 12:25:57
Bejegyzés: Dacia szerelmem, légy az enyém!
metal · http://electric.blog.hu 2021.03.15. 20:46:35
A gyerekszállításban (legalábbis amíg van köztük 7-8 évesnél kisebb) van egy tulajdonság, ami minden visz, mint a piros ász. Ez a tolóajtó. Akinek volt már ilyen autója, az tudja miért:)
Én a családnak egy Opel Combót vettem tavaly (mivel nekünk a plusz két ülés csak a támogatás miatt kellett, ezért rövid verziót), hosszú verzióval simán van benne hely a csomagoknak is, és lényegesen olcsóbb is ezeknél a divatszaroknál!
Bejegyzés: 7 üléses autók igazán nagycsaládosoknak
Vombat20 2021.03.15. 20:46:28
Bejegyzés: 7 üléses autók igazán nagycsaládosoknak