Most Anyánál a kormány

AnyaVerda

Kicsit gömbölyű, kicsit szögletes: ilyen az új Kia Sorento

Úgy voltam a Kia Sorento-val eddig, mint a mesében: számomra egy kis gömböc volt, ami mindent és mindenkit elnyelt. Most megújult, már nem olyan gömbölyű, mint korábban, kicsit szögletesre alakították a hátulját, de a főbb jellemzői megmaradtak. Szép nagy autó, hatalmas terekkel, éppen megfelelő bármelyik nagycsalád számára. Szerencsére most kedvezményesen is hozzá lehet jutni, ám azért ne számítsunk 10 millió alatti árra.

Szerintem a Kia egy jó autómárka, jó modelleket gyárt, kielégíti mindenki igényeit. Gondoljunk csak az apró Picantora, ami bármelyik, első jogsis fiatal számára jó autó lehet, vagy ott van a Ceed, ami kényelmes, kompakt, elérhető kombi verzióban is, így akár céges autónak is kiváló lehet. Én azonban most az anyák/családok igényeit nézem, és a Kia Sorento új, Plug-in Hybrid modellje pont megfelelő lehet akár kisgyerekes, akár nagyobb gyerekekkel rendelkező családok számára.

70 km elsőre nem tűnik soknak, amit tisztán elektromos energiával képes megtenni az autó, de azt azért ne felejtsük el, hogy ez egy hibrid, úgyhogy innen nézve teljesen korrekt, sőt, még akár soknak is mondható. 100%-os töltöttség összesen 3 óra 25 perc alatt érhető el (ehhez szükséges 230V és 16 amper), ez akár a munkaidő alatt, akár éjjel könnyen teljesíthető, szóval szintén jó pont a gyártónak. A hétüléses verzió ülései csúsztathatóak, és 50/50 arányban dönthetőek, így kedvünkre alakíthatjuk a belső teret, valamint összesen 910 literesre növelhető a csomagtér, szóval egy kisebb bulit is tarthatunk az autóban, ha úgy gondoljuk.

kia_com.jpg

Kép forrása: kia.com

 

A Kia Sorento ára a dízel változatnál 12.490.000 Ft-nál kezdődik, viszont a Plug-in Hybrid változat 14.890.000 Ft-tól indul. Ebből még levonják a 2.500.000 Ft állami támogatást, valamint ajándékba kapják a vásárlók a 7 üléses GOLD csomagot, ami tartalmazza a harmadik üléssort, és ehhez USB töltőt, manuális légkondicionálót, és 50/50 arányban dönthető üléseket (ez egyébként 350.000 Ft-ba kerülne). Én még hozzáadtam a Winter csomagot, ami tartalmazza a kormány és az első üléssor fűthetőségét, de ez már csak az én kényelmemnek kedvezne, egyébként is nagyon jól felszerelt az autó. Található benne 7 légzsák, ISOFIX, első – és hátsó parkolóradar, automata központi zár, adaptív tempomat, ráfutásos ütközéselkerülő támogatás -kereszteződés asszisztens (milyen szép neve van), esőszenzor, könyöktámasz a második sorban, automatikusan sötétedő belső visszapillantó tükör és multifunkciós kormánykerék. Ezért összesen kedvezménnyel együtt kérnek 12.540.000 Ft-ot.

Telepakolhatnánk extrákkal, de teljesen felesleges, ez már így is egy nagyon jó autó. Oké, drága, mert vannak olcsóbb hétüléses modellek is, de ha valami, akkor ez megéri az árát. A dízel változat már 10 millió alatt beszerezhető, így, ha nem fontos, hogy hibrid autója legyen a családnak, akkor azzal is nagyon jól járunk.

További tartalomért kövess a Facebookon!

A Toyota a legnépszerűbb autómárka a nagycsaládosok körében

2021 januárjától már nem a Dacia, hanem a Toyota a legnépszerűbb márka a nagycsaládosok körében – derült ki Varga Mihály pénzügyminiszter Facebook posztjából. Több mint 2000 család vett az első negyedévben valamilyen hétüléses autót állami támogatással, amelyhez legfeljebb 2,5 millió forintot lehet igénybe venni az államtól.

Ebből a 2000 autóból 367 db volt Toyota, 345 db Dacia, 176 db Volkswagen, 162 db Skoda, 158 db Ford, 149 db Citroën, 127 db Peugeot, 116 db Opel, 69 db Nissan és 57 db Fiat (ez összesen csak 1726 db jármű, de a pénzügyminiszter oldalán csak az első 10 márka van feltüntetve). Számomra furcsa, hogy itt a pandémia idején, amikor elvileg az embereknek nincs olyan sok pénze, mégis a Toyota legyőzi a Daciat, ami konkrétan fele annyiba kerül (oké, nem sokkal vezet a japán márka, de azért mégis csak többet vettek belőle). Tudom, az első helyezett járművei sokkal jobban felszereltek, jobb, minőségibb anyagokból készülnek, de hát a pénz az pénz. Mivel a Toyotáról, a Daciaról is volt már cikk a blogon, nézzünk meg három olyan márkát, amiről eddig keveset beszéltünk.

highlander1_sakura_hu.jpg

Kép forrása: sakura.hu

 

Nissan

A Nissannál 3 autó közül választhatunk, ha hétüléses modellt szeretnénk. Ezek az X-trail, az NV200 EVALIA, és az E-NV200 EVALIA. Bevallom, az utolsó kettőről még nem is hallottam, ezek valószínűleg friss modellek lehetnek, de nagyon aranyos, kisbusz formájúak. Én az X-trailt vettem jobban szemügyre, aminek kezdő listaára 5.990.000 Ft-tól indul (a készleten elérhető E-NV200 EVALIA 12.499.000 Ft-tól indul, a nem elektromos változatra nem találtam adatot). A nagycsaládos akcióban kétféle felszereltségű modell érhető el, az egyik akciósan 6.180.000 Ft, a másik pedig 7.880.000 Ft. Kiegészítőket tekintve az olcsóbb modellben találunk 2 db ISOFIX rögzítést a második üléssor szélén lévő üléseken, lehajtható, dönthető, csúsztatható hátsó ülést, Start-Stop rendszert és kb. ennyiben ki is merül a hasznos felszereltségek listája. 565 literes csomagtartójától sem esek hasra, így meg is értem, miért ez a legkevésbé népszerű modell a nagycsaládosok körében. Megéri a magasabb felszereltséget választani, ha van rá keretünk.

x-trail_nissancentrum_hu.jpg

Kép forrása: nissancentrum.hu

 

Volkswagen

A harmadik legnépszerűbb márka a nagycsaládosok körében, amit nem is csodálok, mi magyarok valamiért imádjuk a német autókat. Sokkal nagyobb választékkal is rendelkeznek, mint az előbb említett Nissan, ugyanis összesen 7 modell közül választhatunk, ha hétszemélyes autót keresünk. Ezek a következőek: Caddy, Caddy Maxi, Touran, Sharan, Tiguan Allspace, Multivan 6.1, és a Caravelle 6.1. Az áruk állami támogatással és Porsche Finance finanszírozással 5.458.700 Ft és 12.719.780 Ft között alakul. Nézzük meg a nem túl olcsó, de nem is a legdrágább modellt, ami talán a Tiguan Allspace a maga 7.919.850 Ft-jával. A Volkswagen konfigurátora behalt, így az azonnal elvihető autók közül választottam egyet, ami eleve jóval drágább, 11.809.640 Ft, de ha ebből levonjuk a 2,5 milliót, akkor majdnem ugyanott vagyunk. Ez az autó jóval felszereltebb, mint a Nissan X-trail volt, van benne elöl/hátul parkolóradar, kikapcsolható utasoldali légzsák, elektromosan állítható külső tükrök (a Nissanban manuálisan állíthatóak voltak megadva, de ezt le se írtam előnyként), esőérzékelős ablaktörlő elöl, ISOFIX hátul (nem írja, hány darab), 2 db pohártartó elöl, csomagrögzítő háló a csomagtérben, Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel, csomagtér-megvilágítás és gyalogosfelismerő rendszer. Igen, jóval drágább, mint a Nissan, de itt tényleg elég sok mindent megkap az ember, ha már ennyi pénzt szán egy autóra.

tigguan_allspace_volkswagen_hu.jpg

Kép forrása: volkswagen.hu

 

Fiat

Elképesztő, hogy a Fiat mennyire jól használja az apró, Fiat 500-ast, mint alapmodellt. Van belőle már elektromos változat, SUV, és egy hétüléses, családi verzió is elérhető Fiat 500 L Wagon Lounge néven. A bruttó eladási ára regisztrációs adóval 7.225.000 Ft-tól kezdődik, ebből még lejön a 2,5 millió forintos állami támogatás, szóval jó áron lehet hozzájutni az olasz „csodához”. Ezért kapunk magaságban és mélységben állítható kormányt, automata, kétzónás klímát, eső – és sötétedésérzékelőt, tempomatot, távirányítós központi zárat, elektromos hátsó ablakokat, és mobiltelefon tükrözést az érintőképernyőhöz. Ha a Nissan és a Fiat között választhatnék, biztos, hogy erre voksolnék, ha csak a felszereltség döntene. Az elektromos hibák, és a kevesebb szervizbe járás még átbillenthetné a mérleg nyelvét, de nem biztos. Ha viszont a három felsorolt modellből kéne választanom, akkor pedig egyértelműen a Volkswagen lenne a befutó.

fiat-500l-wagonlounge_fiat_hu.jpg

Kép forrása: fiat.hu

További hasznos infókért kövess Facebookon!

Ha elektromos autó, akkor Tesla?

Nehéz elhinni, de Elon Musk cége 17 év után pont tavaly, a pandémia kezdetén lett csak nyereséges. Lehet szeretni, vagy imádni, egy biztos, az amerikai techguru valamit nagyon jól csinál, hiszen világszerte imádják, és használják az autóját.

2021 első negyedéve nem biztos, hogy minden autógyártó számára zárult boldogan, de a Tesla ezek közé tartozik. Világszerte összesen 184 800 autót értékesítettek, ami azért is nagy szám, mert konkrétan majdnem 7000 darabbal több, mint a kitűzött cél. Ezt úgy írom, hogy a Tesla nem számít népautónak, és hogy tudjátok mihez viszonyítani, tavaly az első 10 legsikeresebb autómárkából Magyarországon összesen 93 727 darab kelt el, ami jóval alulmarad az előbb említett elektromos autó negyedéves (!) eladásaitól. Persze, ha megnéznénk világra kivetítve a dolgot, biztos a Suzuki, a Toyota, vagy éppen a Ford győzedelmeskedne, de az a lényeg, hogy valamit nagyon jól csinálnak a Tesla értékesítői.

Amióta elektromos autókról beszél a világ, a Tesla mindig valahogy képbe kerül. Legutóbb például azért, mert fel kellett függesztenie az egyik legsikeresebb modellje, a Tesla Model 3 gyártását. Persze, ez egyelőre csak ideiglenes döntés, de ha hozzávesszük, hogy az Európába tervezett berlini gyárának építése sem halad a megfelelő ütemben, akkor tényleg azt gondolhatjuk, hogy nem éppen sikeres Elon Musk cége. Szerencsére ez az embereket nem érdekli, veszik a Teslát, mint a cukrot, de vajon egy Tesla mennyire lenne kompatibilis az anya élettel? Jó anya verda válna belőle?

matt-henry-1nvbppfjl-s-unsplash.jpg

Kép forrása: Matt Henry/Unsplash.com

Árat tekintve egy használt Tesla Model S kerül annyiba, mint az új elektromos autók a magyar piacon, sőt, van, hogy jóval, de jóval drágábbak ezek a modellek. Én kiválasztottam egy szimpatikus, 102 ezer kilométeres változatot, ami elég jól felszerelt, és én úgy gondolom, hogy igazán menő anyukává válhat az, aki ezzel jár. Persze, ha elromlik, akkor a családnak jó mélyen a zsebébe kell nyúlnia, de hát nem mindenki akar Peugeot-t meg Kiát vezetni.

Ahogy írtam, felszereltség tekintetében elég jól áll ez a modell, lehet az én naivságom miatt, de például nem gondoltam volna, hogy van benne ISOFIX. Oké, hogy szabvány, meg szinte mindegyik új autóban találhatunk már, de nem láttam még Teslába gyerekülést beszenvedő anyukákat. Van még benne digitális, kétzónás klíma, fűthető ülések, állítható kormány, tolatóradar, tolatókamera, sávtartó, kulcsnélküli indítás, távolságtartó tempomat, automata csomagtérajtó, napfénytető, GPS, és érintőképernyő. Anyaszemmel teljesen jónak tűnik, 370 km-es hatótávot, és 745 literes csomagtartót is írnak hozzá, amibe egy nagybevásárlás simán belefér. Az már más kérdés, hogy mennyire használódnak gyorsan az alkatrészek, mennyire örülnék neki, ha a gyerekem belekenné a csokis fagyit a hátsó ülésbe, és mennyire lennék boldog, ha megkarcolná egy ügyes sofőr az Auchan parkolójában. Persze, ez ugyanúgy igaz, ha egy Toyota RAV4-gyel rendelkeznék, de azért egy Teslát mégis csak jobban félt az ember.

Én inkább iskoláskorú gyerekekhez ajánlanám, akik már tudják, hogy milyen vigyázni valamire, és ha anya azt mondja, hogy nem eszünk az autóban, akkor azt be is tartják.

Te vennél magadnak egy Teslát kisgyerek mellé? Én ezt a változatot néztem ki magamnak.

További tartalomért kövess a Facebookon!

Nem voltak vicces kedvükben az autógyártók bolondok napján

Persze, tudom, vírushelyzet van, nem éppen a jókedvről meg a derűlátásról szól a mostani időszak, de éppen ezért kellene egy kis humort csempészni a mindennapokba, pláne, ha már ünnep is van rá. Nem tudom, hogy az elmúlt években mennyire poénkodtak az autógyártók, de idén elég gyérre sikerült a felhozatal. Lássuk, kik emlékeztek meg bolondok napjáról.

167761996_3879797872066841_380235976792207212_n.png

Kép forrása: Volvo Galéria Facebook oldala

 

Ford

Az amerikai autómárka úgy gondolta, hogy idén ne a tréfákról és a viccelődésről szóljon a bolondok napja, hanem inkább a pozitivitásról, valamint a családról. Fel is soroltak 3 tippet, hogy mivel tehetik boldogabbá az emberek a szeretteik napjait, ilyen például a közös kikapcsolódás, a kocsimosás, vagy a kedvenc italuk elkészítése, esetleg nosztalgiázás. Az alap ötlet aranyos, én biztos másfelé vittem volna el ezt az irányt, ha már ennyire érzékenyíteni akarunk, akkor vicces szituációk, amikor megmentette őket a Fordjuk, vagy valami hasonló.

166749810_4261689463882443_4180795152391474406_n.png

Kép forrása: Ford Magyarország Facebook oldala

 

Mazda

A Mazda játékra invitálta a követőit, amibe egy kis bújtatott reklám is volt, amit árnyaltan építettek a posztba. A kép lényege, hogy mindenki elképzelhette a saját Mazda modelljét, amit aztán kommentben oszthattak meg az autógyártóval. A rajongók nem vitték túlzásba a válaszokat, bár tény, hogy született pár érdekes kombináció. Feldobhatták volna még a posztot vicces kinézetű Mazda modellekkel, és már is jobban érdekelte volna a nagyérdeműt az egész.

166195978_5278888332182340_2950559812819979270_n.jpg

Kép forrása: Mazda Magyarország Facebook oldala

Volvo

Amiért ez az egész cikk megszületett, az tulajdonképpen a Volvo Galéria posztja volt, aminek láttán én azonnal beleszerettem az egyik ThorPillába. Mi volt a lényege? Három nagyon csajos autó, szempillákkal, extra színekben, természetesen április 2-ig tartó akcióval. Körömlakkal színezett hűtőráccsal, limitált szériás modellek, természetesen brit tudósokkal kifejlesztve. Szerintem zseniális, nem kell sokat hozzáfűzni, én nőként azonnal felkaptam a fejem, érdekelt, hogy miért ThorPilla lett az elnevezés (mert az autó lámpái Thor kalapácsára emlékeztetnek bennünket), és ha mér a szempillákat túlzásnak is tartottam, tényleg nagyon megtetszettek a modellek. Az autógyártó nem vette át a posztot, amit szerintem rendkívül rosszul tett, én biztos vagyok benne, hogy a tegnapi napon elég jó forgalmat generált a Volvo Galéria oldala. Én csak gratulálni tudok!

167455000_3879797878733507_5838530273767471044_n.png

Kép forrása: Volvo Galéria Facebook oldala

 

Ti láttatok valami jó április 1-jei posztot? Küldjétek el Facebookon!

Tavaszi autó-nagytakarítás!

Szerencsére itt a jó idő, na meg a húsvéti hosszú hétvége, amikor az ember egy kicsit talán ráér. Sokan ekkora időzítik a nyári-téli gumi cserét, de számtalan autó tulajdonos dönt úgy, hogy nem csak a lakásában, hanem az autójában is tavaszi nagytakarítást tart. Hogyan is kezdj neki?

Anyukaként biztos elszörnyedtél már párszor, amikor benéztél a hátsó ülésre, és megláttad, hogy milyen állapotok uralkodnak. Persze, ez nem jelenti azt, hogy az első ülések szebbek lennének, de azért a gyerekek mégis kevésbé figyelnek arra, hogy mit mennyire szabad összekoszolniuk. Simán beszállnak sáros lábbal, homokozás után, vagy éppen teljesen átizzadva egy jó kis focimeccs után.

Az autó takarításánál fontos, hogy hátulról előre haladj. Valószínűleg a csomagtartóban is számtalan morzsa, por és egyéb, bevásárlásból, vagy szállításból megmaradó kosz lesz majd. Ha tudod, vedd ki a csomagtér alját, sőt, ha használtad véletlenül télen a pótkerekedet, azt is érdemes megtisztítani, valamint azt a rekeszt is, ahová majd visszateszed. Egy vizes kefével súrold végig a csomagtér alján lévő kárpitot, majd, ha megszáradt, még egyszer alaposan porszívózd át. Ezután jöhet a hátsó ülés.

Gondolom év közben nem mindig sikerül kivenni a gyereküléseket, de most tedd meg. Lehet brutális lesz, amit alatta találsz, de legalább minden évben előkerülnek az elveszettnek hitt játékok darabjai, fülbevalók, karkötők, ceruzák. Arról inkább ne beszéljünk, hogy ezekkel együtt jönnek a perec – és kekszdarabkák jobb esetben, rosszabb esetben a leejtett alma – és banándarabok, amik nem lesznek szép látványok. Ha a kárpit engedi, akkor itt is érdemes egy vizes ruhával áttörölni, miután jó alaposan kiporszívóztad, valamint kapható már olyan fertőtlenítőszer, amit ráfújsz az ülésre, és eltünteti a bacik nagy részét. Ne felejtsd el az ajtóban lévő üvegtartókat se, oda is megannyi kincset rejthetnek a gyerkőcök.

pexels-isaac-taylor-1557228.jpg

Kép forrása: Isaac Taylor/pexels.com

 

Ha hátul nem gumis, hanem szövet szőnyegek vannak, cseréld le őket gumira, egyszerűbb a tisztítása, de ha nem illik az autó belsejéhez, akkor maradj a szövet változatnál. Ezeket porszívóval tudod tisztítani, a gumis változatot pedig simán kefével, vagy a kerti csapra rádugott slaggal. Szintén érdemes fertőtlenítő hatású készítményt használni.

Amint végeztél hátul, mehetsz előre, és jöhet a vezetőoldali -, valamint az utasoldali ülés, és a műszerfal. A műszerfalat csak vizes ruhával töröld át, az üléseket ugyanúgy porszívózd ki, majd jöhet a fertőtlenítés. A kocsi felszereltségétől függően a rádiónál óvatosan bánj a vízzel, az elektronika nem lesz érte hálás, ha bevizesedik. A legtöbb kosz és morzsa a váltógombon lévő huzaton csücsül, erre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetned, ha nekifogsz a takarításnak. Legtöbbször már nem tudod ugyanolyanra tisztítani, mint amilyen újkorában volt, de próbálkozni mindig lehet!

Ha készen vagy belül, jöhet az autó külső része. Fontos, hogy napsütéses, meleg időben kezdj neki az autómosásnak. Felülről lefelé haladj, legvégére hagyd a kerekeket, azokra úgyis nagyobb hangsúlyt kell majd fektetni. Az ablakokat megpucolhatod ablakmosóval, a kerekeket pedig jól mosd át, hiszen, ha még a téli gumid van az autón, akkor a sómaradványokat érdemes letisztítani, viszont, ha már a nyári van fent, akkor az egész télen porosodott valahol, ráfér a takarítás. A végén, ha marad energiád, egy szép wax réteget kenhetsz fel, ami fényes külsőt biztosít, valamint a szennyeződések is nehezebben maradnak rajta.

Bevonhatod a családot is, igazán jó móka a közös kocsimosás, de ha nincs rá erőd és energiád, akkor bízd rá valamelyik autómosóra, és Te pedig élvezd a napsütést.

További tartalomért kövess a Facebook oldalamon!

A Suzuki Vitara lett az Év Magyar autója

Ebben az ingerszegény időben, amikor nem lehet autószalonokra meg sajtótájékoztatókra járni, üdítő, hogy szerveznek szavazásokat. Idén is megrendezésre került az Év Magyar Autója, ahol összesen 13 kategóriában választották ki a nyerteseket. Nem meglepő, hogy a Magyarországon gyártott Suzuki Vitara két kategóriában is győzedelmeskedett.

Szerintem ez egy tök jó kezdeményezés, legalább mi, magyarok is megismerhetjük, hogyan vélekednek a hazai újságírók különböző modellekről. Oké, hogy van nagy, Év autója választás, de ott csak nagyon kis mértékben számít a magyar újságírók véleménye. Mivel ez nem olyan speciális választás, mint az Év Női Autója díj, ezért csak azokat a kategóriákat fejtem ki, ami minket, anyákat érint. Lássuk is!

Az Év Magyar Autója és a Közönségdíjas nyertes: Suzuki Vitara

Igazából ezzel a döntéssel még csak vitatkozni sem tudunk. Amióta megújult a Suzuki Vitara, azóta imádják a magyarok. Toronymagasan vezeti az eladási listákat, most már hibrid változatban is elérhető (ráadásul kedvezménnyel), valamint tényleg annyira magyar, hogy Esztergomba gyártják. Szerintem teljesen megérdemli a győzelmet, ráadásul olyan autókat nyomott le, mint az Audi Q3 Sportback, vagy a Mercedes-Benz CLA 250e. Pont a napokban írtam a Dacia-ról, aminek ugye a legfelszereltebb verziója kerül 5.099.000 Ft-ba, na a Vitara széria modelljét 5.600.000 Ft-tól lehet megszerezni, ugyanis most jár hozzá 1 millió forint kedvezmény. Már ebben is található ISOFIX, gyerekzár a hátsó ajtókon, start/stop rendszer, táblafelismerő rendszer, fékasszisztens, a csomagtérben csomagrögzítő horog, automata klíma, tempomat, és hegymeneti elindulássegítő. Kiváló anya verda, tényleg csak ajánlani tudom.

dunaauto_hu.jpg

Kép forrása: dunaauto.hu

 

Az Év Magyar Családi Autója: Honda CR-V

Eddig még nem vettem górcső alá ezt a hétüléses, családi modellt, és milyen rosszul tettem! Kényelmes, nagy, lehet bele jó sok mindent pakolni, és még jól is néz ki. A széria modell 10.199.000 Ft-tól elérhető, a nagyobb, hétüléses verzió bőven 12 millió forint felett kezdődik, így aki nagycsaláddal rendelkezik, annak kicsit jobban a zsebébe kell nyúlnia. Az alapmodellben van hátramenetben automatikusan lebillenő tükör (eddig ilyet még nem is láttam!), ami segíti a parkolást, sávtartó asszisztens, Garmin navigációs rendszer, kétzónás, automata klíma, Econ gomb, ami arra való, hogy a motor teljesítményét nyomon követhessük, ezáltal csökkenthető az üzemanyagfogyasztás, ISOFIX, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kikapcsolható utasoldali légzsák és még számtalan extra. Tudom, drága, de legalább jól felszerelt, úgyhogy érdemes ránézni, mert állami támogatással olcsóbb!

honda_hu.jpg

Kép forrása: honda.hu

 

Az Év Magyar Szabadidő-autója: Volkswagen Tiguan

A Tiguan ugye a T-Roc nagytestvére, ez is elérhető hétüléses verzióban, és ennek az ára is 10 millió forint körül alakul. Volkswagen, tehát eleve imádják a magyarok a jó kis német technikát, viszont meglepő, hogy lenyomta az Opel Mokkát meg a Suzuki Vitarát, bár kétség sem fér hozzá, hogy tényleg sokkal jobban felszerelt és sokkal minőségibb anyagokból készül, mint a fent említett két modell (azok is jó autók, de azért, na). A Volkswagen oldalán jelenleg vannak készletről elvihető autók, a legolcsóbb modell egy 4 ajtós (tehát nem hétüléses), DSG váltós (igen, jól látjátok), benzines modell 10.544.540 Ft-ért, ami szerintem bitang jó ár. Tolatókamera, Park assist, kikapcsolható légzsák, 3 zónás automata klíma, állítható kormányoszlop (magasságban és mélységben), lehajtható asztalkák az első ülések hátulján (Ó, te jó ég!), ISOFIX, 2 db pohártartó elöl, világított kesztyűtartó, start/stop rendszer, csomagtér-megvilágítás (lehet még fokozni?), négy rögzítőszem a csomagtérben, elektronikus kézifék. Ennyiért ez szerintem még jobb választás, mint a CR-V, sőt, megmerem kockáztatni, hogy még a Vitaránál is jobb választás az árkülönbség ellenére is.

volkswagen_hu.png

Kép forrása: volkswagen.hu

 

További kategóriagyőztesek:

Év Magyar Kisautója: Renault Clio E-Tech Hybrid

Év Magyar Üzleti Autója: Volkswagen Arteon Shooting Brake

Év Magyar Kishaszon gépjárműve: Ford Ranger és Opel Vivaro

Év Magyar Sportautója: BMW Z4 M40i

Év Magyar Hibrid Autója: Mercedes-Benz CLA 250e és Toyota RAV4 Plug-in Hybrid (róluk lesz majd külön cikk)

Év Magyar Elektromos Autója: Hyundai Kona Electric és Volkswagen ID.3

Emellett még kisorsolásra kerültek az Év Magyar Beszállítói, akik a következők: Bridgestone Tatabánya Kft., Continental Automotive Hungary Kft. (Veszprém), Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. (Kecskemét), Salgglas Zrt. (Salgótarján), Starters E-Components Generators Automotive Hungary Kft.(Miskolc), valamint az Év Magyar PR/Marketing szakembere, aki a Suzukinál dolgozó Hársfalvi János lett.

Dacia szerelmem, légy az enyém!

Mi, akik a 80-as, 90-es években voltunk gyerekek, nem gondoltuk volna valaha, hogy a Dacia menő autó lesz. Kis kocka formája, jellegzetes lámpái és a kopottas színe örökre beivódott az emlékezetünkbe, és valószínűleg ez is az egyik oka, hogy sokan félnek ma Daciat venni. Pedig az egyik legjobb vétel ma a piacon ár-értékarányt tekintve.

Talán akkor kezdtek el egy kicsit jobban nyitni az emberek a Dacia felé, amikor 2010-ben a Genfi autószalonon bemutatkozott a Dacia Duster. Egy formás SUV, ami nem drága, mégis hasonló adottságokkal bír, mint a versenytársai. Hogy lehet az, hogy még a 3-4 éves modelleket is szinte új autó árában adják a tulajdonosok?

A Dacia ugye a Renault román leányvállalata, így az autókban Renault motorok vannak. Jöhetnek most a franciaellenesek, hogy biztos könnyen tönkremegy, meg sokszor kell szerelőhöz vinni, de az igazság az, hogy mivel jóval kevesebb benne az elektronika, mint mondjuk az anyavállalat autóiban, így nem kell egy vagyont otthagyni, ha valami gond adódna. Persze, a Dacia modelljeinél is előfordulhatnak pár év után korróziós problémák, de egyik autó sem tökéletes.

A másik oka lehet az olcsóságnak az, hogy a munkaerő, ami összerakja az autókat, nem vagyonokért dolgozik, valamint a benne lévő felszerelések sem a luxus kategóriába tartoznak, de ez jól is van így. Aki nappa bőr belsőt szeretne, az úgyis megfizeti magának, viszont akinek tényleg csak azért van az autója, hogy a munkába járjon, esetleg évente megejtsen egy hosszabb utazást, azoknak a Dacia bármelyik modellje kiváló választásnak bizonyul.

murilo-silva-xbv4tut0vaa-unsplash.jpg

Kép forrása: Murilo Silva/unsplash.com

 

Árban talán a Citroën C3 van a Dacia Dusterhez legközelebb, a másik francia modell alapára jelenleg 4.205.000 Ft-tól indul, viszont Dacia Dustert már 3.649.000 Ft-ért vehetünk. Konfiguráltam egy Dacia Dustert, majdnem a legdrágább verziót, és még így sem kéne többet fizetnem 5.100.000 Ft-nál. Milyen felszereltséggel jár az említett autó? Van benne 2 db ISOFIX, kikapcsolható utasoldali légzsák, mélységben és magasságban állítható kormány, automata világításkapcsoló, elektromosan állítható és fűthető, külső visszapillantótükör, vészfékrásegítő rendszer, tempomat, és keréknyomás ellenőrző rendszer. A maximális csomagtér térfogat 1478 liter, ami a lehajtott ülésekkel értendő, de azért 4 személlyel is simán kivitelezhető a nyaralás, vagy egy hétvégi bevásárlás. Persze, vannak jobban felszerelt autók is a piacon, de azok minimum 6 millió forintnál kezdődnek, így kezdésnek a Dacia egyáltalán nem egy rossz választás.

A márka több modellje is vonzó áron elérhető, ugyanis a Sandero 3.399.000 Ft-tól, a Sandero Stepway 4.349.000 Ft-tól, a Logan 2.899.000 Ft-tól (készletről), és még a hétüléses Lodgy is 5.549.000 Ft-tól elérhető. Érdemes körülnézni a kínálatban, hiszen olcsó, könnyen és gyorsan szervizelhető, jól pakolható, és még a kinézete is rendben van. Hát kell ennél több?

7 üléses autók igazán nagycsaládosoknak

3-nál több gyereket nem egyszerű koordinálni, legyen szó csak fiúkról, csak lányokról vagy vegyes felállásról. Nem azt mondom, hogy egy kényelmes, 7 üléses autó sokat segít azon, hogy legalább az iskoláig/óvodáig tartó úton nyugton maradjanak, de legalább hozzátesz ahhoz, hogy anyaként ne kapjunk agyérgörcsöt még azért is, mert nem férnek el a kocsiban. Nézzünk meg 3 olyan autót, ami nem biztos, hogy elsőre eszünkbe jutna 7 üléses modellek kapcsán!

Hyundai Santa Fe

A Hyundai nagycsaládos autója kérhető hybrid és 5 üléses változatban is. A plusz két ülésért 300.000 Ft felárat kérnek, viszont, ha igénybe vesszük a nagycsaládos támogatást, akkor az 5 üléses és a 7 üléses verzió is ugyanannyiba kerül. A Hyundai Santa Fe egy menő, futurisztikus szabadidőjármű, nagy csomagtartóval, tágas férőhellyel, így az autó két végébe tudjuk ültetni azokat a gyerekeket, akik állandóan ölik egymást. Kényelmes, praktikus, megnyerő, na, de milyen felszereltséggel bír az alapmodell? Visszagurulás gátló, lejtmenet vezérlő, gépjármű előtt megállt autó elindulására figyelmeztető, valamint sávtartó rendszer, menet közben lezáródó központi zár (fontos, fontos), hátulsó parkolást segítő rendszer, elülső ülésfűtés (az alapmodellben!), tolatókamera, multifunkcionális kormány és bluetooth kihangosító is a felszereltség részét képezi. Ezért mindössze 10.990.000 Ft-ot kérnek (a dízel változatért), amiben már benne van az állami, nagycsaládos támogatás, egyébként 13.499.000 Ft, ami ennyi kiegészítővel nem is csoda, és még így is simán megéri beruházni rá.

hyundai_hu.jpg

Kép forrása: hyundai.hu

 

Skoda KODIAQ

A Skoda alapvetően a családi autók közé tartozik. Már az Octavia is elég nagy, viszonylag tágas is, egy babakocsi és két gyerekülés simán elfér benne, de ha bővül a család, akkor érdemes más modell után néznünk. A KODIAQ pont ideális nagycsaládok számára, a 7 üléses verziója ugyanis robosztus, erőteljes, és egészen biztos, hogy kényelmesen elfér majd benne a család apraja-nagyja. A Skoda szeretné, ha a családok még több kedvezményhez jutnának hozzá az állam által adott 2,5 millió forinton felül, így összeállítottak egy kifejezetten a nagycsaládosoknak szóló felszereltségcsomagot, ami a következőket tartalmazza: biztonsági öv kontroll a harmadik üléssorhoz, oldallégzsákok hátul, csomagtérajtó elektromos nyitással és zárással, proaktív ütésvédelmi rendszer, ISOFIX rögzítés az utasülésen, valamint tablettartó, hogy tényleg nyugodtan teljen az utazás. Ezért egyébként 845.820 Ft-ot kérnének el, de most csak 49.530 Ft-ba kerül, ami nagyon jó ár ezért a sok felszereltségért. Egyébként maga az autó állami támogatással már 6.895.000 Ft-ért vihető, ami szintén kiváló, főleg úgy, hogy 7 üléses.

skoda_hu.jpg

Kép forrása: skoda.hu

 

Seat Tarraco

Már az eleve bíztató jel, hogy a Seat legnagyobb SUV-ja, a Tarraco ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCap törésteszten, így, ha valamire, akkor erre az autóra azt tudjuk mondani, hogy biztonságos. Ez a modell is elérhető hybrid verzióban, de én jelen esetben a benzines, kézi váltós verziót konfiguráltam ebből a különleges és modern autóból. A szériafelszereltség is viszonylag gazdag, 3 zónás klíma, elektromosan állítható gerinctámasz a vezetői oldalon, a két hátsó ülésen ISOFIX (azt sajnos nem írja, hogy a 7 üléses verzióban hány van), 5 üléshez biztonsági övre figyelmeztető rendszer, fáradtság érzékelés, park assist rendszer (automatikus parkolást segítő rendszer és parkoló radar elöl és hátul is), és kikapcsolható légzsák is megtalálható benne, és ezért 12.492.900 Ft-ot kérnek az állami támogatás nélkül (támogatással valahol 10 millió alatt alakulna az ára).

seat_hu.jpg

Kép forrása: seat.hu

 

Engem leginkább a Hyundai modellje győzött meg, még ha az a legdrágább, akkor is, bár biztos vagyok benne, hogy a Skoda KODIAQ-ból is egy nagyon kis vezethető autót tudnánk összetenni plusz felszereltségekkel. A Seat sem tűnik egy rossz választásnak, így igazából mellé lőni nem nagyon lehet. Fontos, hogy az állami támogatás jelen állás szerint 2022. december 31-igvehető igénybe, így ha 7 üléses autót szeretnétek venni anyatársaim, akkor irány a kereskedés!

Színpompás anya verdák nőnapra

Az idei nőnap kicsit nemcsak rólunk, nőkről szól, hanem erről a fránya vírusról, na meg a bezárkózásról. Még így is megérdemeljük, hogy március 8-a csak a mi napunk legyen, így csináltam egy kis összeállítást menő, színpompás kocsikról, amik talán jobb kedvre derítenek majd benneteket. Ne csak mindig fekete-fehérben és szürkében lássuk a világot!

Indigókék Suzuki SX4 S-Cross

A Suzuki két, korábbi modelljéből született párosítás eredménye lett a Suzuki SX4 S-Cross, ami egy merész és magabiztos crossover. Ezzel akár az erdőn keresztül is mehetsz a gyerekért az óvodába, persze azért nem árt ilyenkor bekapcsolni a négykerék-meghajtást. Formás kis autó, 430 literes csomagtartóval, dupla pohártartóval és állítható első középső kartámasszal. Emellett 2 db ISOFIX csatlakozó, hegymeneti elindulássegítő, automata start/stop rendszer (ami néha inkább átok, mint áldás), kikapcsolható első utasoldali légzsák, vészfékasszisztens, és gyerekzár is található a felszereltségi listában. Már csak egy tolatóradar hiányzik a szériafelszereltségből, és tökéletes anya verda lenne az SX4 S-Cross, így csak majdnem az. Az ára is baráti, hűségprogrammal 5.7 millió forintért már vihető csinos, indigókék színben (bruttó listaára 6 millió 850 ezer forint).

businesstoday_in.jpg

Kép forrása: businesstoday.in

 

Piros Ford Tourneo Connect

Ez a kis kocka egyterű első ránézésre teljesen tökéletes családi autónak bizonyul, még a leírásában is ajánlják, hogy mennyire kiváló választás lehet nagycsaládosoknak. Én, aki nem ismeri az autót már rá is repülök, hiszen még azt is feltűntetik az oldalon, hogy igaz, hogy magas az ára, de annyi felszereltség van benne ezért, hogy ez kárpótol bennünket. Böngészem a felszereltségi listát, és az alábbiakat találtam a széria modellnél: térképolvasó lámpa (van olyan, aki még térképet olvas manapság?), visszagurulásgátló (ez már alapnak kéne, hogy számítson, nem?), 4 irányba állítható kormányoszlop (ez mondjuk tényleg hasznos), táblafelismerő rendszer (néha jó, néha nem) és ennyi. Azért ez nem a gazdag felszereltségi szinten jellemzi, persze, biztos, ha magasabb kategóriát választottam volna jó sok pénzért, akkor a világ összes extráját megkapnám bele, de már ez is 8.355.000 forint. De legalább piros, ami jó, nem?

fordszabo_hu.jpeg

Kép forrása: fordszabo.hu

 

Narancssárga Citroën C3 Aircross

Imádom a kis krumpli C3 Aircross-t, ha barnában választanám, akkor tényleg olyan lenne, mint egy burgonya, de végre egy autó, ahol narancssárga az alapszín! Komolyan, szerintem azért nem egy nagy áldozat, ha kettő, ingyenes szín közül lehet választani a konfigurátorban, de lehet nekem vannak nagy igényeim. A kis SUV visszagurulás-gátló - , véletlen sávelhagyást-figyelmeztető -  és Coffee break rendszerrel, ISOFIX csatlakozópontokkal, és sebességszabályozó és korlátozó berendezéssel van ellátva, valamint 410 literes csomagtartóval rendelkezik. Kicsit olcsóbb, mint a Suzuki, 5.480.000 Ft-ért vihető, ami talán soknak tűnik így elsőre, de nem olyan rossz kis gép ez nekünk, nőknek, anyáknak.

carscoops_com.jpg

Kép forrása: carscoops.com

 

Bézs Opel Astra K

Egy menő, sárga autóról akartam még írni, de mindenhol feláras (kivéve, ha jól tudom, a Mercedes-Benz CLA alapszíne a sárga, de hát az annyira nem egy anya verda), így felmentem az Opel honlapjára, ahol találtam olyan autókat, amiket kedvezményesen lehet rendelni, mert készleten vannak (a Kiánál is kerestem ezt az opciót, de nem találtam sehol, pedig a Stonicot választottam volna még). Lényeg, hogy találtam egy nagyon baba, bézs színű Opel Astra K-t, ami 2020-as gyártású és benzines. Tolatóradarral, ülésfűtéssel (engem már itt megvettek), fűthető kormánykerékkel, kartámasszal, ESP-vel (menetstabilizáló rendszer), automata klímával, ISOFIX-szel, kikapcsolható utasoldali légzsákkal kerül 6.299.000 Forintba. Ennyiért és ilyen felszereltséggel eltekintek attól, hogy nem sárga.

caravenue_com.jpg

Kép forrása: caravenue.com

Láttál már nőt Ford kisteherautót vezetni?

Bevallom, kicsit meglepődtem azon, amikor végig néztem, hogy milyen autók lettek idén az Év Női Autói. Mondjuk azt, hogy a lista 75%-ával egyetértek, azonban van egy-kettő furcsa választás, amit nem tudok hova tenni.

Immár 11 éve választják meg a Women’s World Car of the Year-t, ahol összesen 50 női újságíró szavaz a világ 38 országából. Idén Magyarország is részt vett a szavazásban, az MTI újságírója, Kurucz Erzsébet voksolhatott a megadott gépjárművekre. Az autók akkor vehettek részt a versenyben, ha 2020-ban mutatták be őket, így korábbi modellekből evidens módon nem választhatott a zsűri.

Az abszolút győztest majd március 8-án, tehát Nemzetközi Nőnapon mutatják be, ám 9 kategóriában már kihirdették a végső nyerteseket. Véleményem szerint ez a 9 kategória túl sok, hiszen vannak benne olyan modellek, amiket nők valószínűleg soha életükbe, vagy nagyon-nagyon ritkán vezetnek. Lássuk, melyik járműveket ajánlják nekünk, nőknek:

Legjobb városi autó: Peugeot 208

Ha valami, akkor a Peugeot 208 egy igazán csajos autó, én még családi kocsinak is ajánlottam egy korábbi cikkemben az elektromos verzióját. Kicsi, kompakt, lehet vele cikázni a városban, nem egy erőgép, de nekünk nőknek kiváló. Ezt abszolút jó döntésnek tartom, vitatkozni sem tudnék vele.

2021-women-world-car-of-the-year-winners-8.jpeg

Legjobb családi autó: Skoda Octavia

Az Octavia egy jó kis családi autó, kényelmes, nagy, könnyen elfér benne egy háromfős család, és ha kell, olyan verziót tudunk belőle összepakolni, amit apa is megirigyelhet. Pláne, ha RS verziót választunk felárért, akkor még a szomszéd bácsi is. De, ami a lényeg: családi autóban szinte verhetetlen jelenleg a piacon, hátul kényelmesen elfér két gyerekülés is minden probléma nélkül (a merészebbek akár hármat is betehetnek).

2021-women-world-car-of-the-year-winners-3.jpeg

Legjobb luxusautó: Lexus LC Convertible 500

Ránézek erre a Lexusra, és azt kell mondjam, hogy bejön! Persze, abszolút nem anya verda, még egy komolyabb bevásárlást se tudnék vele véghez vinni (még egy komolytalant se!), de jól néz ki. Menő kis kabrió, akármilyen meglepő, de négyüléses, és ha van felesleges 41 millió forintunk, akármikor a miénk lehet hétvégi autónak.

2021-women-world-car-of-the-year-winners-5.jpeg

Legjobb sportautó: Ferrari F8 Spider

Ez volt az első kocsi, amire, ha ránézek, nem tudom elképzelni, hogy akár egy celeb vezetné Monte Carlo utcáin. Nekem a Ferrari abszolút férfias márka, valahogy még ennél a modellnél sem érzem a nőies vonalakat, pedig nagyon szép. Sokkal inkább el tudtam volna képzelni egy BMW I8-at, ami áramvonalasabb és szexibb.

2021-women-world-car-of-the-year-winners-7.jpeg

Legjobb városi SUV: Peugeot 2008

A Peugeot duplázott, behúzta a legjobb városi autó díját, és a legjobb városi SUV kategóriában is egy modelljükre érkezett a legtöbb szavazat. A Peugeot 2008 ugye a legkisebb SUV a kínálatukban, van eggyel nagyobb (Peugeot 3008), és még eggyel nagyobb (Peugeot 5008), de a 2008 szintén egy kompakt, menő, csajos autó, amit kisebb családok is használhatnak. Hátul nagyobb gyerekek is elférnek, és azért egy 405 literes csomagtartó is a használója rendelkezésére áll. Nem rossz választás, az biztos!

2021-women-world-car-of-the-year-winners-9.jpeg

Legjobb közepes méretű SUV: Land Rover Defender

Nem tudom, milyen autók voltak a kategória további jelöltjei, de hogy soha az életben nem láttam még nőt egy Land Rover Defendert vezetni, az biztos. Lehet kényelmes meg nagy, meg jól vezethető, de hát nem egy nőies megjelenésű autó. Nekem abszolút a vadászat és a terepezés jut róla eszembe, nem egy óvoda parkolója.

2021-women-world-car-of-the-year-winners-6.jpeg

Legjobb nagy SUV: Kia Sorento

Szép, formás, automata váltós, könnyű ki és – beszállás, masszív ajtók, hatalmas belső tér, rengeteg ISOFIX csatlakozó, gigantikus csomagtartó, és 7 ülés. A Kia Sorento abszolút családi kocsi, bármelyik anyukát el tudnám vele képzelni, és nem is olyan vészes az ára, a legolcsóbb verzió majdnem 13 millió forint (a hasonló adottságokkal rendelkező Toyota Highlander 17 millió!)

2021-women-world-car-of-the-year-winners-4.jpeg

Legjobb terepjáró/kisteherautó: Ford F-150

Amikor még vezetni tanultam, a bátyám megengedte, hogy az utcánkban vezessem a Ford F-150-jét. Ez már több mint 10 éve volt, de én azóta se lettem magasabb, és a Ford F-150 azóta sem lett női autó. Lehet akkor láttak, és elkönyvelték női autónak? Megnézném, hogy milyen nők vezetik ezt az autót, valószínűleg nem 160 centis csodák, mint én.

2021-women-world-car-of-the-year-winners-1.jpeg

Legjobb villanyautó: Honda e

Ez a kocsi úgy néz ki, mint egy matchbox, és akkora is. Cuki, meg aranyos, de nem vagyok benne biztos, hogy sok nő választaná. Tök szép a teljes kijelzős műszerfala, meg jól felszerelt, valamint egy 171 literes csomagtartóval rendelkezik, de hogy ezt csak 2 főnek tervezték, az biztos. Előbb férnénk el kényelmesen a Lexusban, mint ebben az autóban. Az alapmodell ára 11 millió környékén van, ezért már egy jóval nagyobb Corsa e-t vehetünk, és még az Opel modellje sem számít hatalmasnak.

2021-women-world-car-of-the-year-winners-2.jpeg

További tartalomért kövess a Facebookon!

Képek forrása: carscoops.com
süti beállítások módosítása